Verzending en retour

Verzending en retour

Wij leveren enkel in België en Nederland. Als je een leveringsadres in een ander land opgeeft, kunnen we je bestelling weigeren.

Levering en uitvoering

1. Alle goederen en diensten worden geleverd op het adres dat je hebt aangegeven bij je bestelling.

2. Als de artikelen in stock zijn is de leveringstermijn in principe 7-14 werkdagen. Wanneer een artikel niet in stock is, en dus waarschijnlijk gepersonaliseerd is, zal de leveringstermijn eerder 14-28 werkdagen zijn. Wij informeren je over de leveringstermijn in de bestellingsbevestiging. 

3. Leveringen gebeuren enkel op werkdagen. Ophalen kan afhankelijk van het moment tijdens werkdagen alsook in het weekend.

4. Pakketjes via de post worden behandeld door Bpost. De pakketten worden verzonden tijdens werkdagen, tussen maandag en vrijdag. Tussen verzending en levering is ongeveer een tijdspanne van 2-3 werkdagen. Verzending binnen België kost 6,50 euro, verzending binnen Nederland kost 10 euro.

5. Als wij niet tijdig kunnen leveren, verwittigen wij je altijd voor het verstrijken van de voorziene leveringstermijn. We spreken dan samen met jou een nieuwe leveringstermijn af. Als wij ook deze tweede termijn niet halen, dan mag je als consument de overeenkomst kosteloos ontbinden. Wij betalen je dan binnen 30 dagen na de ontbinding terug. Als wij je niet verwittigen voor het verstrijken van de initieel voorziene leveringsdatum, dan mag je als consument bij het verstrijken van die termijn al onmiddellijk de overeenkomst kosteloos ontbinden. Wij betalen je dan binnen 30 dagen na de ontbinding terug.

6. Madame Frou is niet verantwoordelijk voor vertraagde of verloren pakketten. Loopt er iets mis met je pakket? Aarzel niet om Madame Frou te contacteren. Als je goederen terugzendt binnen de 14 dagen na aankoop omdat je ze liever niet wil houden (zie artikel 4), ben jij verantwoordelijk voor het transport.

7. Zichtbare gebreken moet je zo snel mogelijk en zeker binnen de 3 dagen na de levering melden, met bijgevoegde foto’s van de verpakking en beschadigde of niet conforme goederen. Als we het hebben over zichtbare gebreken denken we bijvoorbeeld aan goederen die tijdens het transport werden beschadigd, niet overeenstemmen met de artikelen die op de leveringsbon vermeld staan, stof die beschadigd is (gaatje of iets dergelijks) of niet overeenkomen met de artikelen die je had besteld (zichtbare gebreken). Aarzel niet om in dit geval Madame Frou te contacteren. Het risico van verlies of beschadiging gaat over op de klant vanaf hij, of een door hem aangewezen derde partij, die niet de vervoerder is, de goederen fysiek in bezit heeft gekregen. 

8. We zijn niet verantwoordelijk voor enige gevolgschade wegens laattijdige levering of niet levering door onze transporteur. Onze aansprakelijkheid blijft in elk geval beperkt tot de waarde van de artikelen waarvan je aantoont dat je ze niet hebt ontvangen.

Herroepingsrecht

1. Als je als consument goederen of diensten bij ons koopt, heb je 14 dagen lang het recht om te beslissen dat je de goederen of diensten niet wil houden. Deze termijn van 14 dagen gaat in vanaf de levering (voor de aankoop van goederen), dan wel vanaf het sluiten van de overeenkomst (voor de aankoop van diensten). Je kan je bestelling dan terugsturen, zonder betaling van een schadevergoeding en zonder dat je hiervoor een reden moet geven (de verzendkosten hiervoor betaal je zelf).

2. Je moet de goederen naar ons terugsturen binnen 14 dagen nadat je ons hebt laten weten dat je de overeenkomst wenst te herroepen. De kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening. We zullen aangeven wat de kostprijs hiervan is (of een raming maken, als dit niet redelijkerwijze op voorhand kan worden berekend). Als de goederen onmogelijk per post kunnen worden teruggezonden, zullen wij deze bij jou komen afhalen en zullen je hiervoor geen kosten worden aangerekend.

3. Je kan de goederen retourneren via de post of een koerier.

4. We betalen je de volledige aankoopprijs terug binnen 14 dagen nadat we je bestelling hebben teruggekregen of nadat je hebt aangegeven dat je de overeenkomst wilt herroepen, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. De terugbetaling omvat de leveringskosten, tenzij je bij je bestelling een andere leveringswijze hebt gekozen dan de door ons aangeboden goedkoopste standaardlevering. De terugbetaling gebeurt met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je zelf hebt betaald, eventueel kan de terugbetaling middels een ander betaalmiddel gebeuren als de consument hiermee uitdrukkelijk instemt.

5. Tijdens de eerste 14 dagen na de levering verwachten we dat je zorgvuldig omgaat met de bestelling en de verpakking. Als je de goederen nog wil kunnen terugsturen, mag je ze enkel in die mate uitpakken of gebruiken als nodig is om te kunnen beoordelen of je het goed wenst te behouden (zoals je in een winkel zou kunnen doen). Teruggestuurde goederen mogen bijvoorbeeld gepast, maar niet gebruikt zijn. Als je de goederen terugstuurt, moet dit gebeuren met alle geleverde toebehoren, in de originele staat, indien mogelijk samen met de originele verpakking, en rekening houdende met onze instructies. Als je verder gaat dan nodig was om de eigenschappen van de goederen te kunnen beoordelen en het goed is hierdoor in waarde verminderd, dan kunnen we een evenredige waardevermindering toepassen bij de terugbetaling.

6. Het herroepingsrechts is niet van toepassing op goederen die vervaardigd zijn volgens de specificaties van de consument of duidelijk voor een specifieke persoon zijn bestemd (gepersonaliseerde items), alsook niet voor beschadigde goederen of goederen aangekocht in solden.

7. Om je herroepingsrecht snel en correct uit te oefenen, kan je het hieronder vermelde formulier invullen en dit opsturen naar Waversebaan 37, 1982 Elewijt op naam van Sara Van Win - Madame Frou en/of hellomadamefrou@gmail.com. Wij zullen je per e-mail een ontvangstbevestiging van jouw herroeping sturen.

............................................................................................
MODELFORMULIER VOOR HERROEPING

Dit formulier alleen invullen en terugzenden als je de overeenkomst wilt herroepen.

(*) Doorhalen wat niet van toepassing is

- Aan Madame Frou, Waversebaan 37 1982 Elewijt, hellomadamefrou@gmail.com

- Ik/Wij (*) deel/delen (*) je hierbij mede dat ik/wij (*) onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen/levering van de volgende dienst (*) herroep/herroepen (*)

- Besteld op (*)/Ontvangen op (*): ...

- Naam/Namen consument(en): ...

- Adres consument(en): ...

- Handtekening van consument(en) (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend) 

- Datum: ...

............................................................................................